Świece nagrzewające ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ZYBI68
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 697
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    Świece nagrzewające ?

    Wiesz takie elektroniczne zabezpieczenie, to mial nasz znajomy w Polonezie. Pomijajac, ze to byl Polonez to po 5 latach, mial dziury wszedzie, a odpryski nawet na dachu. Porownujac do innych z tego samego rocznika, to byla tragedia :!: Wiec nie wierze w takie cuda. To predzej przyciaga rdze niz jej unika 8)
    BTW. Sprzedal to gowno i kupil nastepne, tylko z tym silnikiem Rovera i najgorszy w tym aucie jest wlasnie teraz ten silnik, bo ciagle cos pada, a blacha ma 0(zero) rdzy - az niemozliwe :wink:
    Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
  • Rendi
    Drive
    • 2024
    • 65
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Świece nagrzewające ?

    Witam
    ostanio zauwazyłem w ze na przewodach do chłodnicy znajduja sie 3 swiece (ustawione tak \|/ ) czy te swiece maja przyspieszyc nagrzanie sie silnika?, bo ogónie to Octavia nagrzewa sie bardzo powoli, temp. zaczyna wzrastać dopiero po 5km :/, a dojscie do 90 zajmuje jej chyba kolejne 5 km
    Byłe...:
    Skoda S100L, rok produkcji: 1974
    Skoda 120L, rok produkcji: 1988
    Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
    Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
    Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005

    Jest
    Octavia 2, rok produkcji 2010

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      To normalne w ASV że po około 5 km temperatura zaczyna rosnąć
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Rendi
        Drive
        • 2024
        • 65
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        to co ma na celu zastosowanie tych 3 świec ?
        Byłe...:
        Skoda S100L, rok produkcji: 1974
        Skoda 120L, rok produkcji: 1988
        Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
        Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
        Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005

        Jest
        Octavia 2, rok produkcji 2010

        Komentarz

        • chester121
          L&K
          • 2005
          • 1053

          #5
          ogolnie silnik diesla jest bardzo sprawnym silnikiem ktory stosunkowo malo(w porownaniu do benzyny)oddaje cieplo, wiec gdybys nie mial tych 3 swiec ogrzanie auta trwalo by znacznie dluzej
          aha mam nadzieje ze do rozgrzania silnika nie przekraczasz 2500obr/min :wink:

          co do swiec to tak sie zastanawiam czy nie mozna by ich podmienic na jakies mocniejsze
          wtedy by nagrzewal sie jeszcze szybciej 8) robil to ktos i czy wogole sie tak da???

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            chester121, Swieca zarowa podgrzewa komore spalania, zeby ulatwic rozruch silnika na zimno, a nie zeby go "rozgrzac".

            EDIT: Sorki, pomylilem ten temat z tym ponizej o swiecach zarowych... Lekkie zmeczenie wychodzi... :wink:
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Te 3 świeczki obok głowicy mają za zadanie szybsze ogrzanie przedziału pasażerskiego. Wąż który z nich wychodzi trafia prosto do nagrzewnicy i tam oddaje energię którą dostał od świeczek.

              Dodatkowo zaraz po rozruchu silnika działają świece w głowicy - kłania się ekologia :wink:
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                Sorki, pomylilem ten temat z tym ponizej o swiecach zarowych... Lekkie zmeczenie wychodzi...
                spoko
                a co z odp na moje pytanie
                czy ktos probowal wsadziec wieksze(mocniejsze) swiece aby przyspieszyc moment nagrzania kabiny????

                Komentarz

                • octavianus
                  Drive
                  • 2005
                  • 57

                  #9
                  ostanio zauwazyłem w ze na przewodach do chłodnicy znajduja sie 3 swiece (ustawione tak \|/ ) czy te swiece maja przyspieszyc nagrzanie sie silnika?, bo ogónie to Octavia nagrzewa sie bardzo powoli, temp. zaczyna wzrastać dopiero po 5km :/, a dojscie do 90 zajmuje jej chyba kolejne 5 km
                  Ludzie co wy piszecie :roll: :?: :?: :?:
                  To nie są żadne świece - to są czujniki temperatury :!: Nie ma czegoś takiego jak świeca w układzie chłodzenia , która szybciej podgrzewa silnik 8)

                  Świece żarowe (jedyne świece w naszych silnikach) są wkręcone w głowice silnika i jedyne ich zadanie to ułatwić rozruch zimnego silnika.
                  pozdr
                  O1 - AGR była
                  jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    #10
                    i tu sie bardzo grubo mylisz!!!!!!!!!!
                    tak na zdrowy rozsadek po co byly by 3 czujniki kolo siebie????
                    co jak jeden sie popsuje to drugi za dziala 8)
                    moze masz starsza octavie w ktorej tego rozwiazaznia nie bylo( bo nie we wszystkich jest)
                    jesli masz takie wystajace rzeczy w krztalwcie \I/ po praweje stronie silnika to wymontuj jedna sobie :diabelski_usmiech
                    wpadnij na grudniowy spot do Jetronic'a a pokaze ci te "czujniki"

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      Dokladnie - nie w kazdym TDI to jest, ale nie wiem od czego to zalezy, bo chyba wlasnie w nowszych tez nie zawsze to wystepuje. :roll:

                      Co do sprawdzenia czy jest, to chyba nie trzeba nawet pokrywy silnika zdejmowac, zeby je zobaczyc - choc nie pamietam dokladnie.
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • octavianus
                        Drive
                        • 2005
                        • 57

                        #12
                        Panowie
                        191 919 369A - przełącznik termiczny - klimatyzacja
                        357 919 369E - przełącznik termiczny - wentylator
                        ten trzeci to nie wiem do czego dokładnie jest

                        A poza tym gdyby to były jakieś świece podgrzewające to do nich musiałyby być doprowadzone przewody o dużym przekroju (grube), bo płynelyby tam spore prady. A przewody są cienkie . Na 200% nie są to świece W swojej octavce też to mam
                        pozdr
                        Załączone pliki
                        O1 - AGR była
                        jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                        Komentarz

                        • chester121
                          L&K
                          • 2005
                          • 1053

                          #13
                          ty ale nie na to patrzysz!!
                          te swiecde sa pionowo ulozone a ja tu widze poziomo
                          zaraz sie wk...ie i rozbiore to cykne fotke i bedzie wszystko jasne

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            To sa swiece - o ile mnie pamiec nie mysli, to na wlasne oczy widzialem jak sie żarzą po odpieciu.
                            A chyba, zaden przelacznik tego nie potrafi... :P
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • chester121
                              L&K
                              • 2005
                              • 1053

                              #15
                              no to zrobilem pare fotek niestety nie moglem odkrecic ich
                              2 klucze zniszczylem a one jak sa tak sa
                              troche pordzewialy moze dlatego nei chca sie odkrecic :twisted:





                              trzpien nie wyglada ja by byl od jakiegos czujnika

                              dzwonilem do serwisu
                              powiedzieli ze to sa swiece wstepnego podgrzewania ukladu chlodzenia!!!! 8)
                              nie wymienia sie ich wogole chyba ze sie zepsuja

                              a wiec problem chyba juz rozwiazany k :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • octavianus
                                Drive
                                • 2005
                                • 57

                                #16
                                chyle czoła ops:
                                chyba mieliście racje Panowie
                                muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda
                                hmmm, ciekawe po co to tam wsadzili :?:
                                pozdr
                                O1 - AGR była
                                jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                                Komentarz

                                • chester121
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1053

                                  #17
                                  zeby bylo nam cieplej :szeroki_usmiech
                                  jak bys tego nie mial to nagrzanie auta trwalo by znacznie dluzej :twisted: :twisted:
                                  a tak to chwilka i jest cieplo

                                  Komentarz

                                  • greszczyn
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 893
                                    • Nissan

                                    #18
                                    A jak to wygląda w O II 2,0 tdi ?. Też ma grzałki ,czy "chłodzenie" recyrkulowanych spalin ma swój udział w szybszym dogrzewaniu silnika ?Bo zastanawiała mnie jedna rzecz , diesel wiadomo dłużej się nagrzewa ,ma niższą temp pracy , a już po upływie ok 30 s ,od uruchomienia zimnego silnika , z nawiewu daje ciepłe powietrze.

                                    Komentarz

                                    • egon1960
                                      Classic
                                      • 2005
                                      • 23

                                      #19
                                      Są to bez wątpienia świece żarowe do dogrzewania płynu chłodzącego. Sam to trochę w swoim pojeździe zmodernizowałem poprzez wprowadzenie do kabiny na deskę rozdzielczą przewodów z pod przekaźników i podłączeniu diód, które zapalają się w momencie kiedy te świece zaczynają grzać. Dodatkowo zamontowałem przyciski którymi mogę włączyć dogrzewanie płynu w dowolnym momencie, nawet zaraz po uruchomieniu silnika ( samoczynnie świece załączają się po pewnym czasie od uruchomienia silnika i przy ujemnej temperaturze na zewnątrz ).A tak dla orientacji to taka świeca żarowa zagotuje szklankę wody w ciągu 1 minuty.

                                      Komentarz

                                      • chester121
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1053

                                        #20
                                        woow
                                        to mocne sa :twisted:
                                        a czy probowales dac tam jeszcze mocniejsze???
                                        np 2krotnie
                                        a tak po za tym czy mogl bys powiedziec jak wlaczasz te swiece to z kad wzioles pradzik???
                                        jakis moze schemacik bys zapuscil

                                        Komentarz

                                        • egon1960
                                          Classic
                                          • 2005
                                          • 23

                                          #21
                                          Niestety żadnym schematem nie dysponuję bo robiłem to z "pamięci". Przekaźniki z owych świec znajdują się w komorze silnika ( nad serwem hamulcowym). Odszukałem przewody (-) które sterują tymi przekaźnikami, wpiąłem w nie dodatkowe przewody i wyprowadziłem na deskę rozdzielczą podłączając do wcześniej przygotowanych przełączników (także przełączniki włączają obwód podłączony do masy pojazdu). W tym wypadku nie ma możliwości żadnego zwarcia ponieważ obwód (-) jest zdublowany z obwodem który uruchamia owe świece automatycznie. Dodatkowo z pod wyjścia przekaźników na świece żarowe wyprowadziłem przewody również na deskę rozdzielczą i podłączyłem na zamontowane dodatkowo diody aby mieć wgląd kiedy świece włączają się automatycznie lub pokazują uruchomienie ręczne. Przy okazji nadmieniam, że świece te "pożerają" ogromne ilości prądu, także w sytuacji kiedy robimy krótkie przebiegi i korzystamy z tego dogrzewania może wystąpić niedoładowanie akumulatora co w sezonie zimowym może być niemiłą przygodą.

                                          Komentarz

                                          • SuchyX
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1170

                                            #22
                                            Widzę że temat trochę upadł więc go odświeżę.

                                            Chodzi o to iż mam owe 3 świecie u siebie w samochodzie i czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy one działają bez wykręcania ich i podpięcia na krótko do AKU czy może w Vagu jest jakaś opcja sprawdzenia tych świec bądź może przekaźnik walnięty jest??

                                            Zna ktoś numer katalogowych tych świec??
                                            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                            Komentarz

                                            • marcink_1
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 312

                                              #23
                                              Panowie, czy wszystkie disle OFLII mają to podgrzewanie obwodu chłodzenia???
                                              Na ile to jest skuteczne, czy taki disel z tym ustrojstwem szybciej się rozgrzewa niż benzyna???

                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #24
                                                Zamieszczone przez marcink_1
                                                Panowie, czy wszystkie disle OFLII mają to podgrzewanie obwodu chłodzenia???
                                                Na ile to jest skuteczne, czy taki disel z tym ustrojstwem szybciej się rozgrzewa niż benzyna???

                                                Pozdrawiam
                                                Marcin
                                                W O2 TDI stosuje sie nagrzewnice elektryczna grzejaca tylko powietrze wtlaczane do kabiny.
                                                Te opisywane swiece stosowano w O1 TDI i podgrzewaly plyn chlodniczy.
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • SuchyX
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1170

                                                  #25
                                                  Raczej wątpię żeby szybciej się nagrzewało niż benzyna bo mam porównanie z OI 1.6BFQ i to cholerstwo się moment grzeje niż moja OI TDI z tymi 3 świecami.
                                                  Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                                  Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...